promo menarik..klik utk ketahui lebih lanjut

SELAMAT DATANG

Please do not hesitate to email me again if your email has not been replied within 24 hours

MIX WHOLESALE OFFER. KINDLY EMAIL to on9shop2u@yahoo.com FOR DETAIL/TERM N CONDITION . TQ

MIX & MATCH

Please review the following wholesale buying policy here : http://garagesaleon9.blogspot.com/search/label/MIX%20WHOLESALE

Masa untuk solat jemaah bersama anak


 

1. SAYA fikir, dalam tempoh perintah kawalan pergerakan yang diumumkan oleh kerajaan ini adalah tempoh yang sangat sesuai buat ibubapa bersama mendirikan solat berjemaah bersama dengan anak-anak.

2. Dalam tempoh ini, kebanyakan masjid dan surau telah pun diarahkan agar tidak melaksanakan aktiviti yang menghimpun orang ramai bagi mengekang penularan wabak penyakit. Ini adalah satu peluang keemasan buat ibubapa untuk mendirikan solat berjemaah bersama keluarga.

3. Perhatikan bagaimana generasi salaf terdahulu yang amat menitik beratkan soal solat berjemaah. Mereka memantau aktiviti solat anak-anak mereka. Al-Imam Abd Razzaq menukilkan satu kisah dari sahabat Nabi ﷺ yang pernah menyertai perang Badar. Beliau merekodkan dialog sahabat ini bersama dengan anaknya iaitu:

قال لابنه: أدركت الصلاة معنا؟ قال : نعم ، قال: أدركت التكبيرة الأولى؟ قال: لا. قال: لما فاتك منها خير من مائة ناقة كلها سود العين. والله أعلم.

“Apakah engkau sempat solat berjemaah bersama kami? Anak muda itu menjawab: Ya. Ayahnya bertanya lagi: Apakah engkau sempat mendapat takbir yang pertama? Anak mudanya menjawab: Tidak sempat. Ayahnya berkata: Sesungguhnya engkau telah terlepas satu kebaikan yang lebih baik dari seratus ekor unta!

 

 

4. Nah! Lihatlah bagaimana genarasi sahabat mendidik anak tentang solat berjemaah. Bukan sahaja solat berjemaah, malah sahabat ini menekankan akan pentingnya dapat bersama dengan Imam dalam takbir yang pertama.

5. Atas sebab itu al-Imam al-Zamakhshari merekodkan kisah Bakar ibn Abdullah al-Muzani, seorang Tabie yang soleh yang mengarahkan ahli keluarganya mendirikan solat. Kata al-Zamakhshari:

بكر بن عبدالله المزني – رحمه الله تعالى – إذا أصاب أهله خصاصة قال : قوموا فصلوا, ثم يقول: بهذا أمر الله تعالى ورسوله

“Sesungguhnya Bakr ibn Abdillah al-Muzani, sekiranya beliau ditimpa kesusahahan, maka dia akan meminta ahli keluarganya mendirikan solat lalu berkata: Dirikanlah solat, kerana beginilah yang diperintahkan oleh Allah dan RasulNya.”

6. Begitulah al-Muzani mendidik ahli keluarganya tentang solat. Apabila kita memerlukan sesuatu, maka mohonlah kepada Allah. Apabila ditimpa kesukaran seperti penularan penyakit ini, maka mohonlah bantuan Allah. Dirikanlah solat berjemaah bersama ahli keluarga dan mengadu kepada Allah.

Semoga Allah membimbing kita semua.

Dr. Ahmad Sanusi Azmi
Majlis Ulama ISMA

www.indahnyaislam.my

—-—

Sumbangan ikhlas untuk dakwah Indahnya Islam:

https://www.billplz.com/indahnyaislam

MYDAKWAH RESOURCES
5628 3464 5315 (Maybank Islamik)

ORDER HERE

Name:
Email:
Contact No:
Shipping Address:
Shipping Mentod: Courier
Poslaju
Item n Code:
Payment Mentod: MBB 5 63055 22145 4 (NUREZ LITTLE CLOSET)
CIMB 13080000229109 (NUREZ LITTLE CLOSET)
I'm New Customers
Followers
Return Customers

KLIK DISINI UNTUK BELI RETAIL

MIX WHOLESALE ORDER FORM

Name:
Email:
Contact No:
Shipping Address:
Shipping Mentod: Courier
Poslaju
ITEM:
Payment Mentod: MBB 5 63055 22145 4 (NUREZ LITTLE CLOSET)
CIMB 13080000229109 (NUREZ LITTLE CLOSET)
SIZE CHOICE: 6 atau 5 sizes: 3 pilihan pertama
3 pilihan terakhir
I'm New Customers
Followers
Return Customers

KLIK DISINI UNTUK BELI RETAIL

Since I dont have much time, please read the Terms & Condition before buying from this blog..ni dah konfem, dah dpt invoice, diam cam tu je.Kalau tak jadi tak pe, just inform me!! at least bgtau sepatah dua, xde la delay kerja saya dek kerana..backout buyer..

PROMO MENARIK..KLIK UNTUK KETAHUI LEBIH LANJUT..